Σύνδεση με την Επιχειρηματική Κοινότητα
-
"Οι σπουδές μου στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με βοήθησαν όχι μόνο να αποκτήσω γνώσεις τις οποίες χρησιμοποιώ καθημερινά στη δουλειά μου, αλλά και στον τρόπο σκέψης μου. Με τις ευκαιρίες που μου δόθηκαν μέσω της συμμετοχής μου στην πρακτική άσκηση αλλά και από το πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus μπόρεσα να αποκτήσω έναν διεθνή ορίζοντα." Κ.Μ, απόφοιτη Μ&Ε
Το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας προσπαθεί να ανταποκρίνεται συνεχώς στις απαιτήσεις της οικονομίας για εξειδικευμένα στελέχη με υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτιση. Επιπλέον αξιοποιεί ευκαρίες για ουσιαστική σύνδεση με την επιχειρηματική κοινότητα.
- Mονάδα Πρακτικής Άσκησης και Διασύνδεσης με την Αγορά Εργασίας
- Έρευνα
-
Έρευνα
Το τμήμα κατέχει εξέχουσα θέση και έχει διακριθεί για το υψηλό επίπεδο του ερευνητικού του έργου σε κορυφαία διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. Με αυτό το ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο, το τμήμα είναι ιδιαίτερα ενεργό στη διάχυση της γνώσης και την ενημέρωση της επιχειρηματικής κοινότητας για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του μάρκετινγκ, της επικοινωνίας και της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού μέσα από τις δημοσιεύσεις, τα αποτελέσματα ερευνών, τη συμμετοχή σε ημερίδες & συνέδρια.
Επίσης, μέσα από τα ερευνητικά του εργαστήρια, το τμήμα:
- Διεξάγει εφαρμοσμένες ακαδημαϊκές έρευνες σε επίκαιρα θέματα
- προσφέρει τη δυνατότητα διεξαγωγής ερευνών για λογαριασμό επιχειρήσεων και οργανισμών
Εάν ενδιαφέρεστε για κάποια από αυτές τις ερευνητικές δραστηριότητες του τμήματος μπορείτε να επικοινωνήσετε στο secretary.marketing@aueb.gr
Ενδεικτικά αναφέρουμε πρόσφατες σχετικές πρωτοβουλίες στις οποίες συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ του τμήματος:
Παρουσία σε Επαγγελματικά Συνέδρια, Ημερίδες , ΜΜΕ
- EMAC Regional Conference, 2022
- American Marketing Association Global Marketing SIG Conference, 2022
- INFORMS Marketing Science Conference (ISMS), 2022
- 5th SSIM International Conference Marketing and Consumer Behavior: Current Challenges, 2022
- Manufacturing, Modelling, Management and Control (MIM) 2022
- Academy of Marketing Annual Conference, 2022
Τακτική Αρθρογραφία και Συνεντεύξεις σε έντυπα και ψηφιακά ΜΜΕ
Εφαρμοσμένες Ακαδημαϊκές Έρευνες
- Ετήσιες Έρευνες για την Αγοραστική Συμπεριφορά στον Κλάδο των Super Market. Επιστημονικός Υπεύθυνος: καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας
Πρόκειται για τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις με σκοπό την καταγραφή των στάσεων και συμπεριφορών των καταναλωτών έναντι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Εξετάζονται διάφορες πτυχές της καταναλωτικής συμπεριφοράς όπως κριτήρια επιλογής προϊόντων, κριτήρια επιλογής καταστήματος, προτιμήσεις για προϊόντα ιδιωτικού σήματος, αγοραστικές συνήθειες, και βαθμός ικανοποίησης. Οι έρευνες είναι ανεξάρτητες, εκτελούνται εθελοντικά με ιδίους πόρους του εργαστηρίου, και έχουν ως σκοπό την αποτύπωση της πραγματικότητας της αγοράς. Σχετική Αρθρογραφία
- Ετήσια Έρευνα "Καριέρα και Γενιά Υ" από το kariera.gr σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και επιστημονικές υπεύθυνες τις επικ. καθηγήτριες Ειρ. Νικάνδρου και Λ. Παναγιωτοπούλου. Σκοπός της έρευνας είναι να αναλύσει τις στάσεις που έχουν οι νέοι της γενιάς αυτής στην Ελλάδα ως προς την καριέρα τους και τί είναι σημαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραμματίζουν την εργασιακή τους ζωή. Περισσότερα
- Η εξέλιξη των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων, 1988-2011, Τάσεις, Ανταγωνισμός, Μερίδια στις Ξένες Αγορές. Έρευνα του καθηγ. κ. Ι. Χαλικιά που διεξήχθη για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων. Συμπεράσματα
Εφαρμοσμένη Έρευνα για λογαριασμό Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Στους ακόλουθους συνδέσμους μπορείτε να δείτε παραδείγματα εφαρμοσμένης έρευνας:
- Εκπαίδευση
-
Το τμήμα προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για στελέχη, επιχειρηματίες και εταιρείες, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των εργαζομένων. Το περιεχόμενο και οι εκπαιδευτικές μέθοδοι είναι σχεδιασμένα ώστε να αξιοποιούν την εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευόμενων και να την συνδέουν με το αντίστοιχο επιστημονικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο. Η οργάνωση των σπουδών – διάρκεια, ημέρες και ώρες εκπαίδευσης – προβλέπει τη συμβατότητα της εκπαίδευσης με την επαγγελματική απασχόληση.
Συγκεκριμένα, προσφέρονται τα ακόλουθα προγράμματα εκπαίδευσης:
Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών για Στελέχη
Προγράμματα Επαγγελματικής κατάρτισης για στελέχη
Ψηφιακό Μάρκετινγκ & Κοινωνικά Δίκτυα – DigiMa https://www.digima.gr/digima/
Πολυ-καναλικό μάρκετινγκ & εμπειρία πελάτη (Omni-channel & Customer experience) https://www.digima.gr/customer-experience/
Ψηφιακός μετασχηματισμός αγορών και επιχειρήσεων: οι προκλήσεις και η στρατηγική https://www.digima.gr/digital-transformation/
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ηλεκτρονικής Μάθησης, eLearning του ΟΠΑ
Ενδεικτικά:
Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Κοινωνικά Δίκτυα (e-DigiMa)
Μάρκετινγκ και Εμπόριο Μόδας
Εξαγωγικό Μάρκετινγκ
Οργανωσιακή Ψυχολογία
Μάνατζμεντ & Μάρκετινγκ Τουρισμού
Αποτελεσματικές Πωλήσεις 1: O Επαγγελματίας Πωλητής
Αποτελεσματικές Πωλήσεις 2: O Πωλητής Σύμβουλος
Μάρκετινγκ για Φαρμακοποιούς
Μάρκετινγκ μέσω του LinkedIn
Key Account Management
Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αγορών και Επιχειρήσεων: Διαστάσεις, Προκλήσεις, Στρατηγική
Αναλυτικές Πληροφορίες: ΚΕΔΙΒΙΜ, ΟΠΑ.
Επιχειρήσεις και Φοιτητές - Εξωτερικοί Ομιλητές
Μια άλλη πλευρά της εκπαιδευτικής συνεργασίας του τμήματος με την επιχειρηματική κοινότητα αποτελεί η εμπλοκή επιχειρηματιών και στελεχών στην εκπαιδευτική διαδικασία του προπτυχιακού και των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Στη διάρκεια των μαθημάτων, επιχειρηματίες και στελέχη προσκαλούνται να παρέμβουν σε συγκεκριμένα θέματα, μεταφέροντας την επαγγελματική τους εμπειρία και παρουσιάζοντας την περίπτωση της δικής τους εταιρείας, μάρκας ή προϊόντος. Μέσα από αυτές τις επαφές οι φοιτητές αποκομίζουν πρακτική εμπειρία από ζωντανά παραδείγματα, ενώ οι προσκεκλημένοι ομιλητές, συνεργάτες μπορούν να αντλήσουν ιδέες και feedback.
Τέτοιου είδους συνεργασίες μπορούν να πάρουν τη μορφή μελετών περίπτωσης (case studies) και διαμόρφωσης καλών πρακτικών (best practices).
Ενδεικτικά παραδείγματα συνεργασίας σε προπτυχιακό επίπεδο:
Διαγωνισμός E-Commerce Champion for 2021 | Intersport Athletics S.A.
Retail Excellence 2021 | ΔιαγωνισμόςBest Practices in e-Marketing
29 Μελέτες Ελληνικών ΕπιχειρήσεωνΦοιτητικές Εργασίες για επίκαιρα θέματα, ανάλυση στρατηγικών μάρκετινγκ ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά κ.α.
Ενδεικτικά Παραδείγματα, εξωτερικών ομιλητών:
Leading Marketing Experts Forum - Πρόγραμμα εισηγήσεων του αγγλόφωνου μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών "Marketing and Communication, Specialization in International Marketing",PRΙΜΑ.
Ενδο-εταιρικά Σεμινάρια, προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε επιχείρησης
Το τμήμα έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει τέτοιου είδους εκπαιδευτικά προγράμματα για πληθώρα επιχειρήσεων και οργανισμών όπως οι:
Apivita, Interamerican, ΟΣΕ, Dell, ΟΑΕΔ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Vodafone, Ideal Standards, Eurobank, Βayer κ.α. - Πρακτική Άσκηση, FSPs
-
Τo Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος δίνει την ευκαιρία σε 3ετείς/4ετείς φοιτητές και φοιτήτριές του να κάνουν πρακτική άσκηση σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς τόσο εντός της Αττικής όσο και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το πρόγραμμα δεν απαιτεί καμία οικονομική επιβάρυνση για την επιχείρηση δεδομένου ότι συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση" του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Ενδεικτικά στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 800 φοιτητές του τμήματος και περισσότερες από 50 εταιρείες και οργανισμοί.
Η Πρακτική άσκηση είναι πολύ δημοφιλής στους φοιτητές και τις επιχειρήσεις γιατί:
- Δίνει στην επιχείρηση την ευκαιρία να αξιοποιήσει τις γνώσεις, ικανότητες και το γενικότερο δυναμικό και δημιουργικότητα φοιτητών υψηλού επιπέδου
- Ταυτόχρονα προσφέρει στην εταιρεία τη δυνατότητα να γνωρίσει πιθανούς μελλοντικούς συνεργάτες, δεδομένου ότι η πρακτική άσκηση μπορεί να αποτελέσει δοκιμαστική περίοδο και να οδηγήσει σε παράταση της συνεργασίας.
- Αποτελεί για τον φοιτητή που επιθυμεί να εφαρμόσει το αντικείμενο των σπουδών του στην πράξη μια πρώτης τάξης ευκαιρία απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.
- Προετοιμάζει τον φοιτητή για την είσοδό του στην αγορά εργασίας, τον εξοικειώνει με τις συνθήκες που επικρατούν και εμπλουτίζει το βιογραφικό του.
Επιστημονική Υπεύθυνη: Επίκουρη Καθηγήτρια, Αρετή Γκυπάλη
Οργάνωση - Διαχείριση: Μαρία Κανέλλα (210 8203 813)
Για πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο mkanella@aueb.gr.
Ενδεικτικός πίνακας των εταιρειών που έχουν συνεργαστεί με το πρόγραμμα:
3Μ
ROCHE
ANTENNA TV AE
S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ
APOPSIS
SARA LEE COFFEE & TEA
ATHENS VOICE
NOVARTIS HELLAS AEBE
AVON COSMETICS GREECE
SONY
BAYER HELLAS AE
STAR CHANNEL
CADBURY HELLAS A.E.
TASTY FOODS
E- TRAVEL
TFC
ERASMUS STUDENT ASSOCIATION, ΟΠΑ
VIDEOSONIC
ERCO PROMOTION
ΑΤΕ ΑΕΔΑΚ
EWORX A.E.ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΟΠΑ
FERRERO
ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
FIAT
ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
GENIKI BANK
ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
HENKEL HELLAS
ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε
ICAP
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
INTERSPORT ATHLETICS
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
JOHNSON-JOHNSON HELLAS AEBE
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
KRAFT FOODS HELLAS A.E.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
LOREAL
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
LUSSILE
ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑMACRO CASH & CARRY
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, OΠΑ
MEGA SHIPPING LINE CORP
ΖΑΡΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
WADJA MEDIA ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ι. ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ & ΥΙΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Α.Ε.
NEOSET A.E.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
NOVARTIS
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑ
OPEN 24
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ MARKETING ΟΠΑ
PR TEAM DHMOSIES SXESEIS A.E
MEDA COMMUNICATION AE
RED BULL ΕΛΛΑΣ
CANA AE
BUBBLESField Study Projects
Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του τμήματος προσφέρουν στους φοιτητές, στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, τη δυνατότητα να ασχοληθούν με πραγματικά προβλήματα των ελληνικών επιχειρήσεων. Έχοντας υιοθετήσει το θεσμό των Field Study Projects (FSPs), τα προγράμματα δίνουν την ευκαιρία στενότερης συνεργασίας μεταξύ μεταπτυχιακών φοιτητών και των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στον θεσμό. Ένα FSP αποτελεί ένα ουσιαστικό και πραγματικό project (π.χ. μία έρευνα) που αναθέτει η ενδιαφερόμενη επιχείρηση σε έναν μεταπτυχιακό φοιτητή. Έως σήμερα, στην πρόσκληση αυτή έχει ανταποκριθεί σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων και έχουν ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία διάφορα FSPs σε θέματα όπως είναι η μελέτη ικανοποίησης πελατών, ο προσδιορισμός βέλτιστης τιμής προϊόντος, η αξιολόγηση του brand image, η ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς πελατών, η ανάλυση του corporate image, η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η αξιολόγηση χρήσης και αποτελεσματικότητα συστημάτων CRM κ.λπ.
Εάν επιθυμείτε να συμμετέχετε σε κάποιο Field Study Project μπορείτε να επικοινωνήστε με τη γραμματεία.