Ερευνητικά Έργα
-
Τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος συμμετέχουν σε μεγάλο αριθμό Ερευνητικών και Συμβουλευτικών έργων με Εθνική και Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που διαχειρίζεται ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του ΟΠΑ.
Χάρις στην εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτουν, τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος αναλαμβάνουν επίσης Εκπαιδευτικές και Ερευνητικές Συνεργασίες με έναν ευρύ αριθμό Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Ιδιωτικού και Δημόσιου.
- 1) Ερευνητικά και Συμβουλευτικά έργα με Εθνική και Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
-
Τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα αναφέρονται σε ερευνητικά και συμβουλευτικά έργα των οποίων η γενικότερη ή ειδικότερη θεματολογία προτείνεται από φορείς του Δημοσίου, όπως Υπουργεία, Γενικές Γραμματείες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίοι υποστηρίζουν οικονομικά αυτά τα έργα. Πρόκειται για μελέτες και δράσεις που έχουν εντοπιστεί από τους φορείς αυτούς ως προτεραιότητες λόγω της συμβολής τους στην ανάπτυξη και βελτίωση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των χωρών, των επιχειρήσεων και των πολιτών.
Από την ίδρυσή του, το Tμήμα, μέσα από πρωτοβουλίες των μελών ΔΕΠ και των εργαστηρίων του ενεπλάκη πολύ ενεργά σε αυτού του είδους τα έργα και γρήγορα αναδείχθηκε ως ένα από τα πρώτα τμήματα του ΟΠΑ ως προς τον αριθμό των έργων που έχει αναλάβει.
Αναφορικά με τους φορείς χρηματοδότησης, η συνεργασία με Εθνικούς Φορείς δείχνει έμπρακτα τη συμμετοχή και τη συμβολή του τμήματος στην οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της χώρας. Από την άλλη πλευρά, τα έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταδεικνύουν το διεθνή προσανατολισμό και δίκτυο συνεργασιών των μελών ΔΕΠ του τμήματος.
Ως προς τη θεματολογία, τα ερευνητικά έργα που έχει διαχειριστεί το τμήμα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα που αντανακλά τους επιστημονικούς χώρους που καλύπτει: επιχειρηματικότητα, ανταγωνιστικότητα, υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, συμπεριφορά καταναλωτών και πολιτών, διεθνοποίηση στην εκπαίδευση και την κινητικότητα των φοιτητών.
Έργα για Λογαριασμό Εθνικών Φορέων
- ΕΔΕΤ (Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας): συμμετοχή σε διάφορα επιχειρησιακά προγράμματα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, το πρόγραμμα Δικτυωθείτε (Ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Internet), το e-BusinessForum.
- ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. (Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας) : ενίσχυση των μελών ΔΕΠ και ερευνητών/τριών και την προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού μεγάλης αξίας (http://www.elidek.gr/)
- ΓΓΕΤ (Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας): συμμετοχή με διάφορα έργα στο πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, τη Μέτρηση Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας των Επιχειρήσεων, τις Επιπτώσεις από την Εφαρμογή των Σύγχρονων Τεχνολογιών Ευέλικτης Παραγωγής για τις Επιχειρήσεις και την Οικονομία.
- Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας: Πρόγραμμα Πολιτεία – Βαρόμετρο Ικανοποίησης Πολιτών, Καταπολέμηση των Διακρίσεων και των Ανισοτήτων.
- Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα.
- Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς: πρόγραμμα Επιχειρηματικότητα.
- Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων: Η Επαγγελματική Εξέλιξη των Γυναικών στον Επιχειρησιακό Χώρο, Υποστήριξη Επιχειρηματικών Ιδεών μέσα από τις Δομές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Έργα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
- Tacis: Αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρών της Ανατολικής Ευρώπης (πρώην μελών της ΕΣΣΔ) στον τομέα των Οικονομικών Επιστημών και των Επιστημών Διοίκησης Επιχειρήσεων.
- ADAPTI & II, Open&DistanceLearning: Έρευνα και Ανάλυση Καλών Πρακτικών για την Υιοθέτηση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου από Μικρομεσαίες Ευρωπαϊκές Επιχειρήσεις.
- Info 2000 / IST: Αξιολόγηση Ερευνητικών Προτάσεων και Έργων, Επιτροπή Παρακολούθησης Προόδου του προγράμματος IST.
- Socrates: Ανάπτυξη Διαπανεπιστημιακών Προγραμμάτων Σπουδών, ανταλλαγή φοιτητών και διδακτικού προσωπικού.
- LeonardoDaVinci:Διευρωπαïκή Συνεργασία για την Ανάπτυξη ενός Προγράμματος e-learning Εκπαίδευσης Πωλητών σε Βιομηχανικές Αγορές.
- PRIMA: Σχεδιασμός και Υλοποίηση Διακρατικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στο Διεθνές Μάρκετινγκ. (www.prima.aueb.gr)
- TEMPUS: Εκσυγχρονισμός των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των Μεσογειακών Πανεπιστημίων στο χώρο της Διοίκησης της Τεχνολογίας και του Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Εισαγωγή Διαδικασιών Ποιότητας και Διακυβέρνησης των Ιδρυμάτων, Ανάπτυξη Δομών Υποστήριξης και Υπηρεσιών προς τους φοιτητές.
- Tempus- Structural Measures:Enhancing quality of doctoral education at Higher Education Institutions in Uzbekistan-UZDOC.
- EQUAL: Επιχειρηματικότητα για Όλους.
- COGITA: Corporate Social and Environmental Responsibility through Public Policy.
- ResponsibleMed: Τοπικές πολιτικές για υπεύθυνη ανάπτυξη στις Μεσογειακές χώρες.
- COBEREN: Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Δίκτυο για τη μελέτη της Συμπεριφοράς Καταναλωτή σε Διαπολιτισμική Βάση.
- 2) Εκπαιδευτικές και Ερευνητικές Συνεργασίες με Επιχειρήσεις και Οργανισμούς του Ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα.
-
Ενδεικτικές μελέτες/έρευνες αγοράς
Τα μέλη ΔΕΠ, χάρις στην εξειδικευμένη τεχνογνωσία που διαθέτουν, έχουν αναλάβει εκπαιδευτικές και ερευνητικές συνεργασίες με έναν ευρύ αριθμό επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Οι δράσεις αυτές αφορούν: ερευνητικές μελέτες και έρευνες αγοράς, εκπαιδευτικά προγράμματα και συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Οι διεξαχθείσες έρευνες αγοράς και μελέτες αφορούν ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας, όπως:
Ικανοποίηση και πιστότητα πελατών, Εικόνα (image) μιας μάρκας/εταιρείας, Στάσεις/απόψεις για προϊόντα και υπηρεσίες, Ανάλυση και διερεύνηση αγοραστικής συμπεριφοράς και εταιρικής κουλτούρας και φιλοσοφίας, ΕΚΕ: «πράσινες» στρατηγικές Mάρκετινγκ
για εταιρείες και φορείς όπως οι ΕΚΟ ΑΒΕΕ, SHELL, Ελληνικά Πετρέλαια, ΔΕΗ, BayerHellasAEBE, Apivita, Μεταξάς Α.Ε., ΕΛ.ΟΤ., RocheHellas, EBEA, ΠΡΟ.ΣΥ.Φ.Α.Π.Ε,ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. κ.α.
Εκπαιδευτικά Σεμινάρια- Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια που έχουν πραγματοποιηθεί από το τμήμα καλύπτουν μια ευρεία γκάμα, όπως:
Μάρκετινγκ, Πωλήσεις, Επικοινωνία, Διοίκηση Λιανεμπορίου, Προσωπική Ανάπτυξη, Διαπραγματεύσεις, Μάνατζμεντ, Ηγεσία και Οικονομικές Αρχές
γιαεταιρείεςκαιφορείςόπωςοιΟΤΕ, ΟΑΕΔ, Eurobank, ΤράπεζατηςΕλλάδος, ΓΣΕΕ, Apivita, ΑΒΒασιλόπουλος, Compo Hellas, Interamerican, Grecotel, ΟΣΕ, Dell, ΥπουργείοΠαιδείας, Έρευνας&Θρησκευμάτων, ΕπαγγελματικόΕπιμελητήριοΑθηνών, ΣΕΤΕ, Toyota, ΑΣΕΠκ.α.
- 3) Έργο Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
-
Το έργο του ΠΜΣ Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας με τίτλο «Ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας» χρηματοδοτεί από τα διαθέσιμά του την ερευνητική δραστηριότητα μελών ΔΕΠ του Τμήματος.
Επί του παρόντος, είναι σε ισχύ τα εξής ερευνητικά έργα:
α/α
Τίτλος
Επιστημονικός Υπεύθυνος
1
Εμπειρική έρευνα στο πεδίο της Καταναλωτικής Συμπεριφοράς
Μπάλτας Γεώργιος
2
Έρευνα στο πλαίσιο εφαρμογής του Στρατηγικού Μάρκετινγκ
Σταθακόπουλος Βλάσης
3
Προωθητικές ενέργειες και διοίκηση ποικιλίας στον κλάδο του λιανικού εμπορείου
Αργουσλίδης Παρασκευάς
4
Λήψη Αποφάσεων και Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κοκκινάκη Φλώρα
5
Ο Ρόλος της Κουλτούρας στο Διεθνές Επιχειρείν
Σκαρμέας Διονύσιος
6
Έρευνα στο πλαίσιο σχεδιασμού και ανάπτυξη ποσοτικών υποδειγμάτων επιχειρησιακής αναλυτικής για το Μάρκετινγκ
Ρεπούσης Παναγιώτης
7
Εμπειρική έρευνα στο πεδίο της υιοθέτησης της Φιλοσοφίας και των Αρχών Μάρκετινγκ, στο χώρο των Βιομηχανικών (Β2Β) Αγορών.
Ήντουνας Κωνσταντίνος